Twiiteistä tekoihin - Jukurien kausikorttikampanja Twitterissä poiki kausarit Kalevankankaan koulun erityisluokkalaisille

Jukurit luovutti keskiviikkona 10 kausikorttia Kalevankankaan koulun erityisluokkalaisille tulevalle kaudelle Ikioma Areenalle. Kausikortteja olivat sponsoroimassa Twitterin kautta innostunut joukko ihmisiä.

Keskiviikkona kausikortteja Kalevankankaan erityisluokkalaisille olivat luovuttamassa Liigan viestintäjohtaja Tuomas Nyholm, Jukurien myyntipäällikkö VIlle Hyvärinen, Liiga-selostaja Jani Alkio sekä Jukurien pelaajista Daniel Mäkiaho sekä Niklas Peltomäki.

Jukurit luovutti keskiviikkona 10 kausikorttia Kalevankankaan koulun erityisluokkalaisille tulevalle kaudelle Ikioma Areenalle.

Erityisluokkalaisten kausikortteja ovat sponsoroimassa Twitterin kautta innostunut joukko ihmisiä. Idea lähti liikkeelle toukokuussa kiekkovaikuttaja Elmo Aittolan twiitistä, jonka myötä syntyneen keskustelun lopputuloksena yksitoista Twitter-käyttäjää lähti mukaan sponsoroimaan nuorille mahdollisuutta päästä katsomaan huippukiekkoa Ikioma Areenalle.

- Meillä on Jukurien kanssa merkityksellistä yhteistyötä molemmin puolin. Tällainen osallistumismahdollisuus on oppilaille tärkeää ja on hienoa, että myös erityisluokkien oppilaita aktivoidaan liikuntapalveluiden pariin. Koulumme haluaa ehdottomasti olla aktiivinen ja ulospäin suuntautunut toimija Mikkelin urheilutarjonnan tukijana. Arvostamme suuresti Jukurien osoittamaa tukea, joka on tänä vuonna suunnattu erityisluokkalaisille ja siihen, että he pääsevät osallistumaan tasavertaisina erilaisiin liikuntaelämyksiin, Kalevankankaan koulun rehtori Janne Syrjäläinen iloitsee.

Yksi kampanjaan mukaan lähteneistä on Liigan nykyinen viestintäjohtaja Tuomas Nyholm.

- Kun asiasta sovittiin, olin vielä MTV:n palveluksessa. Huomasin aloitteen Twitterissä – ja sytyin sille välittömästi, ja pian myös silloinen kollegani Jani Alkio lähti mukaan. Nyt olen Liigan palveluksessa, ja entistäkin suuremmalla ilolla mukana. Tämä on hieno hanke. Jukurit on todella inspiroiva organisaatio, ja toivon joukkueen tuottamien tunteiden sekä arvopohjan välittyvän eteenpäin myös näiden kausikorttien kautta, kertoo Nyholm.

Kausikortteja erikoisluokkalaisille ovat sponsoroimassa Roni Mesikämmen, Jani Alkio, Jokke Nevalainen, Jarkko Julkunen, Jirka Noponen, Sami Hyttinen, Tuomas Nyholm, Katja Kuivalainen, Johanna Kovanen, Jukurit SarvisClub ry ja Elmo Aittola.

- Onhan tämä upeaa olla tekemässä hyvää. Haluamme ensinnäkin kiittää Elmoa koko kausikorttihaasteen käynnistämisestä. Kampanja osoitti sosiaalisen median parhaimpia puoli eli yhteisöllisyyden voimaa. Koemme, että samalla myös jääkiekkoyhteisö näytti voimansa hyvän asian puolesta yli seurarajojen. Kiitos vielä kaikille mukana olleille, että pystymme yhdessä mahdollistamaan nuorille terveellistä ja turvallista ajanvietettä vapaa-ajalle, Jukurit HC Oy:n myyntipäällikkö Ville Hyvärinen kertoo.