Mikkelin jäähalli saa uuden turvakaukalon!

Tadeas Galansky (vas.) ja Juuso Akkanen pääsevät pelaamaan turvakaukalossa. Kuva: Petri Lyytikäinen

Turvakaukalo Mikkelin jäähalliin

Mikkelin jäähalli saa kaudeksi 2014 – 2015 turvakaukalon palvelemaan käyttäjiensä turvallisuutta. Turvakaukalon toimituksesta vastaa Raita Sport Oy, joka on johtava kaukaloiden valmistaja Euroopassa. Raita-Sport on toimittanut kaukalot viiteen Olympiakisojen ja 28 MM-kisojen areenaan.

Turvakaukalon kustannus on n. 100.000 euroa, joista Jääkiekkoliiton ja Jukurit HC Oy:n osuus on noin 30.000 euroa. Suurin osa turvakaukalon rahoituksesta tulee Tommi Kovasen jäähyväisottelun tuotoista. Kovasen kokoama tähtisikermä, jossa pelaavat mm. NHL-pelaajat Mikael Granlund, Aleksander Barkov, Antti Raanta sekä leijonalegenda Ville Peltonen kohtaa Risto Dufvan johtaman Rauman Lukon Liigamiehistön 1.8.2014 Mikkelin jäähallissa pelattavassa ottelussa.

- On upea juttu, että saadaan turvakaukalo Mikkeliin ensimmäisten joukossa palvelemaan niin lasten, nuorten kuin vanhempien käyttäjiensä turvallisuutta. Lisäksi katsojien turvallisuus paranee samalla, kun kaukalon laitoihin tulevat korkeammat pleksilasit, kommentoi asiaa Kovanen.

Kovasen ura päättyi taklaukseen vuonna 2013. Kovanen pelasi Liigassa 546 ottelua. Hän voitti Suomen mestaruuden HIFK:ssa vuonna 2011.

Mikkelin jäähallissa toteutettiin peruskorjaushanke vuosina 2012 - 2013, jossa uudistettiin ilmanvaihto, joukkueiden pukukopit, kuntosali, asiakas wc:t, TV- ja mediatilat sekä hankittiin videokuutio. Samassa yhteydessä rakennettiin yhdeksän aitiota sekä uudet ravintolatilat. Jäähallin yleisökapasiteetti on jääkiekko-otteluiden aikana 4400. Mikkelin jäähalli täyttää turvakaukalon myötä jääkiekon Liigan vaatimat lisenssiehdot täysimääräisenä.
Lisätietoja Kovasen jäähyväisottelusta tästä!

Lisätietoja:
Pekka Lipiäinen, p. 0400-521628