Jukurit -sovellus nyt ladattavissa!

Jukureiden oma mobiilisovellus eli applikaatio on nyt ladattavissa sovelluskaupoista! Sovelluksen käyttäjä saa tietoa peleistä, pelaajista ja Jukureiden ajankohtaisista asioista.

Sovellus on ladattavissa WindowsPhone Storesta (WP 8.0 ja uudempi),
GooglePlaystä (Android 2.2 ja uudempi) sekä AppStoresta (iOS 5.0 ja uudempi).

Uuden sovelluksen pystyy lataamaan kaikkiin älylaitteisiin, eikä itse sovellus maksa käyttäjälle mitään. Sovelluksen kehittäjinä ovat toimineet Jukurit ja MPY, joka on myös vastannut jäähallin digitalisoinnista. Jukureiden toimitusjohtaja Pekka Lipiäinen on innoissaan uudesta tavasta tuoda lisäarvoa ja viestiä erityisesti seuran faneille.

- Olemme halunneet rakentaa perustan sille kehitykselle, että digitaalisessa Mikkelissä myös jääkiekkopelistä voi saada enemmän irti. Uskomme, että sosiaalinen media ja laajemmin digitaalisuus tuovat mukanaan mahdollisuuksia, joiden avulla voimme rikastaa katsojakokemusta sekä saada tapahtumasta yhä paremman paikan päällä, Lipiäinen toteaa.

Sovelluksen avulla on saatavissa tietoa peleistä ja pelaajista, Jukureiden ajankohtaisista kuulumisista ja paljon muuta! Käyttäjät tulevat saamaan myös erityissisältöä vain ja ainoastaan sovelluksen kautta. Osa sovelluksen toiminnoista on myös rajattu pelkästään varsinaisen ottelutapahtuman yhteydessä toimiviksi.

- Yhteistyökumppaniemme mobiilitarjouksia ryhdymme kehittelemään heidän kanssaan välittömästi pitäen Jukuri-fanit ykkösketjussa.

Sovellus ei ole vielä täysin valmis ja sen kehitystyötä jatketaan vielä. Esimerkiksi iOS:n käyttöjärjestelmissä sovelluksen kautta näkyy vielä vanha joukkue ja palvelua tullaankin kehittämään insinöörien pöydillä ja keskustelemalla sovelluksen käyttäjien kanssa. Sovelluksen visioinnissa on käytetty Mamkin kansainvälisiä opiskelijoita ja MPY:n tarkoituksena onkin digitalisoida koko ottelutapahtuma.

MPY:ssä hankkeesta vastaavan liiketoiminnan kehityspäällikkö Matti Muukkosen mukaan olisi todella tärkeää, että ratkaisusta saataisiin nyt paljon kehitysideoita, jotta se palvelisi paremmin niin katsojia, joukkuetta kuin yhteistyökumppaneitakin. Hänen mukaansa digitalisoinnilla on mahdollisuus jollain tähtäimellä jättää jopa lompakko kotiin ja nauttia muun muassa jonottomuudesta makkaratiskillä.

Jukureiden ja MPY:n avainkumppanit toteutuksessa ovat olleet sovelluskehittäjä Observis Oy, lähiverkkolaitetoimittaja Ruckus ja verkkokapasiteetin priorisointiin erikoistunut CloudStreet Oy.

Sovellus on ladattavissa WindowsPhone Storesta (WP 8.0 ja uudempi), GooglePlaystä (Android 2.2 ja uudempi) sekä AppStoresta (iOS 5.0 ja uudempi).