Tiedote: Jukurit HC Oy ja Heikki Viitikko sopimukseen lainajärjestelyistä

Jukurit HC Oy:n hallitus tiedotti tällä päivämäärällä 20. toukokuuta 2024 kutsuvansa koolle ylimääräisen yhtiökokouksen päättämään osakeannin toteuttamisesta. Jukurit HC Oy:n hallitus on valmistellut osakeantia kuluneen kauden aikana.

Keskeinen elementti osakeannin mahdollistumisessa on Jukurit HC Oy:n lainojen takaisinmaksun järjestely. Jukurit HC Oy:n ja entisen pääomistajan Heikki Viitikon välillä on saavutettu sopimus lainojen takaisinmaksusta. Jukurit HC Oy on velkaa merkittävän määrän entiselle omistajalleen.

- Olemme neuvotelleet lainojen takaisinmaksuajan pidentämisestä ja muista keskeisistä lainaehdoista menneen kauden aikana, ja nyt asiasta on päästy sopimukseen. Kiitämme Heikki Viitikkoa joustavuudesta, jolla mahdollistetaan Jukurien toiminnan kehittäminen myös tulevina vuosina, kertoo Jukurien HC Oy:n puheenjohtaja Juhana Tikka.

Heikki Viitikon lainaamilla varoilla on ollut suuri merkitys Jukurien Liigassa pelaamisen aikana. Jukurit HC Oy:n suuromistaja ja entinen pitkäaikainen hallituksen puheenjohtaja Jukka Toivakka haluaakin kiittää Heikki Viitikkoa Jukurien rahoittamisesta.

- Heikki on vaihtovelkakirjalainallaan mahdollistanut Jääkiekon SM-Liiga Oy:n osakkeen loppuun maksamisen, ja on usealla lyhytaikaisella lainalla eri aikoina maksanut seuran operatiivisen toiminnan tappioita. On hienoa kuulla, että lainojen takaisinmaksussa on nyt löydetty ratkaisu, joka mahdollistaa Jukurien liigataipaleen jatkumisen.

Toivakan mielestä on harmi, että Viitikko luopui seuran omistamisesta.

- Hänellä oli hyviä visioita seuran kehittämiseksi, ja hänen resursseillaan moni niistä olisi voinut toteutua. Tietysti vaihtovelkakirjalainan kautta hän voi milloin tahansa palata seuran suurimmaksi omistajaksi, toteaa Toivakka.