Ti 18.12. 18:30 VS.

UUTINEN: Jukureiden Liiga-lanseeraus – osaksi Suomen suosituinta urheilubrändiä

Liiga-Jukureiden lanseeraustilaisuus pidettiin tiistaina Kalevankangas Areenan Viikinki Clubilla. Paikalle oli kutsuttu Jukureiden asiakkaita ja tärkeitä yhteistyökumppanitahoja kuulemaan, mitä Liiga ja Jukurit -yhtälö mahdollistaa.

Jukureiden puheenjohtaja Jukka Toivakka toimi tilaisuuden seremoniamestarina ja tilaisuuden avauksen jälkeen kuultiin paljon uutta asiaa.


Liigan toimitusjohtaja Kimmo Rannisto korosti omassa osuudessaan urheilun ja liiketoiminnan yhdistämistä tasapainoisesti.


– Suomessa jääkiekko on laadukkaan urheilun ohella myös varteenotettava taloustekijä – urheilun ja liiketoiminnan tasapaino pitää löytyä.


– Liiga on nyt suosituin ja seuratuin urheilusarja Suomessa ja Suomen suosituin urheilubrändi. Liigan tavoitteena on olla nopeimmin kasvava ammattilaissarja Suomessa ja Pohjois-Euroopassa katsojamäärillä mitattuna. Lisäksi tavoitteena on, että kaikki Liigan järjestämät tapahtumat ovat tasoltaan ensiluokkaisia ja kommunikointi sidosryhmien kanssa on ajanmukaista, Rannisto kertoo tulevaisuudesta.


Mikä on Liiga-joukkueen merkitys alueelle?


Oikean esimerkin aiheesta kuulijoille kertoi Lahden Pelicansin toimitusjohtaja Ilkka Kaarna. Kaarna esitti omassa esityksessään kokemuksiaan siitä, mitä liigassa pelaava joukkue voi merkitä aluekehityksen ja vetovoiman kannalta ja mitä se tarjoaa paikallisille yrityksille.


– Vuosina 2006–2012 Pelicans panosti henkilökuntaan, tiedottamiseen, valmentajaan, halliin ja tietotekniikkaan. Esimerkkinä se, että hankimme alkuun pehmeitä penkkejä halliin.


– Yksi iso juttu oli se, kun paikallinen perheyritys Isku lähti mukaan ja Pelicansin kotihallista tuli Isku Areena. Se oli yksi askel eteenpäin, kiitteli Kaarna yhteistyökumppanin mukanaoloa.


”Tietoisen tekemisen tulos – mielikuvat ratkaisee ja unelmat ohjaavat meitä”


– Valintoja tekemällä me rakennamme niitä omia unelmiamme ja tarinaamme, Mikkelin kaupunginjohtaja Timo Halonen kommentoi omassa puheenvuorossaan.


Halonen herätteli kuulijoita puhumalla mielikuvien luomisesta ja paikkakunnan menestyksestä kaupungin näkökulmasta.


– Mistä se meidän elinvoima syntyy? Mitä tarvitaan elinvoiman lisäksi? Kykyä tehdä tulevaisuutta, kykyä tehdä innovaatioita. Näiden avuilla syntyy yhteisö ja sosiaalisia kontakteja.


Lopuksi Halonen heitti ilmoille sen, että miten Jukurit voi olla osa Mikkelin uutta tarinaa vuonna 2017 yhdessä asuntomessujen, Suomen itsenäisyyden 100-vuotisen juhlavuoden, uuden monitoimihallin ja monen muun yhtälön kanssa, mihin tarvitaan koko mikkeliläisen yhteisön tuki.

”Tietynlainen huulluus osana toimintatapamuutosta”


Lopuksi Jukureiden toimitusjohtaja Harri Tammiruusu kertoi, mitä toimintaympäristön muutos Jukureilta edellyttää.


– Myynti- ja markkinointiorganisaation vahvistaminen ja toimintatapamuutos, liigajoukkueen rakentaminen, Liiga-Jukureiden tuotteistus, strategiset kumppanuudet, brändiuudistus ja ottelutapahtumien palvelumuotoilu ja jäähallin palveluiden kehittäminen ovat niitä ensisijaisia kohteita, joita olemme jo alkaneet kehittää, Tammiruusu tiivisti oman puheenvuoronsa aluksi.


– Tavoitteena on se, että meillä Jukureissa tarjoama ei ole vain lista mainospaikoista, joita meiltä voi ostaa, vaan se on poikkeuksellisen hyvää asiakkaiden liiketoiminnan lainalaisuuksien, tavoitteiden ja tarpeiden ymmärtämistä ja näihin toimivien ratkaisujen toimittamista.


– Haluamme vahvistaa eteläsavolaista kiekkoidentiteettiä kehittyvällä kiekkokulttuurilla, joka luo lisäarvoa kaikille osapuolille.


Jukurit kiittää kaikkia reilua 110 tilaisuuteen osallistunutta tahoa ja toivottaa tervetulleeksi myös Jukureiden otteluihin.